- Dasar Pengurusan Rekod Kerajaan
- Dasar Perolehan dan Penilaian Rekod Awam
- Pekeliling Perkhidmatan Sumber Manusia, Panduan Pentadbiran Dan Pengurusan Pejabat, Versi 1.0 (2022) : Ceraian PO.1.1.2
- Surat Pekeliling Perbendaharaan 4 Tahun 2007, Pindaan ke atas Arahan Perbendaharaan (AP 150)
- Surat Pekeliling Am Bilangan 4 Tahun 2015, Pemindahan Terbitan Rasmi ke Arkib Negara Malaysia
- Panduan Pengurusan Rekod Sektor Awam
- Tatacara dan Peraturan Pelaksanaan di dalam Pengurusan Fail-Fail dan Surat-surat Kerajaan MITI
- Surat Pekeliling Am Bilangan 8 Tahun 2024, Garis Panduan Pengurusan dan Pengendalian Rahsia Rasmi dalam Perkhidmatan Awam
- Panduan Pengendalian Fail
- Borang Pelantikan Pegawai Rekod Jabatan (PRJ)/ Pembantu Rekod Jabatan (PTRJ) di Kementerian/Jabatan/Agensi
- Borang Pemindahan Surat
- Panduan Pelupusan Rekod Awam
- Tatacara Penggunaan Jadual Pelupusan Rekod (JPR)
Jadual Pelupusan Rekod Permohonan Bagi Pemusnahan Rekod (Yang Dinyatakan Dalam Jadual Pelupusan Rekod) Permohonan Bagi Pelupusan Rekod (Yang Tidak Dinyatakan Dalam Jadual Pelupusan Rekod) Permohonan Bagi Pemindahan Rekod Penentusahan Pemusnahan Rekod
Sila hubungi Unit Urus Rekod di talian 03-6200 0107/ 0136/ 0122 bagi sebarang pertanyaan lanjut.
Last Updated 2023-02-15 10:51:13 by admin2