• Pusat Pengumpulan dan Pemasaran Produk Usahawan (4PU) merupakan program yang dilaksanakan bagi membantu memasarkan produk keluaran usahawan Bumiputera di bawah satu bumbung.
• Pusat ini yang juga dikenali sebagai Trading House mempunyai elemen pengumpulan, pemasaran dan juga value add services (di bawah Program Groom Big) iaitu peningkatan mutu pembungkusan, penjenamaan, kualiti produk serta membantu mendapatkan pelbagai sijil yang berkaitan seperti GMP, HALAL, HACCP dan lain-lain.
• Produk yang telah pun ditingkatkan mutu dan kualitinya akan dipromosikan sehingga ke luar negara menerusi pameran perdagangan antarabangsa dengan kerjasama agensi Kerajaan lain termasuk usahawan pemasaran luar negara yang dilantik oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI).
• Bagi membantu memperluaskan pasaran produk-produk usahawan Bumiputera di luar negara, MITI telah menubuhkan Trading House di luar negara dengan melantik syarikat
kepunyaan Bumiputera Malaysia yang...
Read More